Transformatie bekroont met nieuw logo

De Orchideeën Hoeve bekroont transformatie met nieuw logo

De Orchideeën Hoeve kent een bijzondere geschiedenis. Het familiebedrijf startte in 1919 in Aalsmeer als bloemenkwekerij, maar is inmiddels gevestigd in Luttelgeest en uitgegroeid tot een bijzondere ontmoetingsplaats tussen mens en tropische natuur. Een indrukwekkende transformatie waar flink wat verbouwingen en uitbreidingen aan vooraf zijn gegaan, maar in al die tijd bleef het orchideeënlogo op de voorgevel onveranderd. Nu het 100e levensjaar van het familiebedrijf is aangebroken, greep het park het moment aan om vandaag een gloednieuw logo te introduceren die de nieuwe identiteit ondersteunt.

Hoewel de orchidee nog steeds een zeer belangrijke rol speelt binnen de Orchideeën Hoeve, is er inmiddels veel meer te beleven in het tropische park. Het dagje uit is in de loop der jaren uitgebreid met prachtige themagebieden waarin allerlei bijzondere bloemen, planten en dieren in harmonie leven. De Orchideeën Hoeve wil haar naam echter in ere houden als eerbetoon aan de 100-jarige familiegeschiedenis en daarom is er gekozen voor een nieuw logo.

Het nieuwe logo is ontwikkeld door reclamebureau NUGTR en staat symbool voor de unieke combinatie van flora en fauna die de Orchideeën Hoeve rijk is. Er is gekozen om het beeldmerk, bestaande uit een vlinder, flamingo, bloem en waterdruppels, te versterken met de nieuwe slogan ‘Een werelds dagje uit’. Hiermee hoopt de Orchideeën Hoeve zich nog beter te kunnen profileren als dagje uit voor alle leeftijden en de veelzijdigheid van het park te benadrukken.